DIY Arizona Camera

whi

Heyhey,

Vandaag heb ik een DIY voor jullie. Misschien heb je het wel eens gezien: een camera gemaakt van een Arizona blikje. Ik vond het er op internet zo leuk uit zien dat ik dacht: dit moet ik ook maken. Dat heb ik dus gedaan en vandaag laat ik zien hoe je het maakt!

Wat heb je nodig?

-een (leeg) blikje Arizona

-een figuurzaag/ijzerzaag/scherp mes

-een stukje karton

-één secondelijm

-evt. plakband

DSC_2985

Wat moet je doen?

Stap 1:

Zaag de bovenkant van het blikje eraf. Dit gaat in het begin moeilijk, maar als je een stukje hebt, kan je het verder eraf knippen.

DSC_2987

Stap 2:

Haal het lipje eraf, en vouw het ‘andere lipje’ naar boven.

DSC_2993

Stap 3:

Knip nu zo veel mogelijk van de bovenkant af, zodat je nog maar een klein randje over houdt.

DSC_2996

Stap 4:

Als je dat hebt gedaan, kan je de onderkant van het blikje afknippen.

DSC_3004

Stap 5:

Wat nog over is van het blikje (het middenstuk) knip je in twee delen. Maak de ene iets groter dan de ander.

DSC_3005

Stap 6:

Duw nu het grootste deel een beetje plat.

DSC_3006DSC_3007

Stap 7:

Vouw het stukje karton zo dat het in de vorm past.

DSC_3009

Stap 8:

Plak nu de bovenkant, oftewel de lens op de vorm.

DSC_3011DSC_3012

Stap 9:

Het overige deel van wat je in tweeën hebt geknipt, knip je weer in twee delen.

DSC_3014

Stap 10:

Dit is best lastig, maar wat je nu moet doen, is van die stukken de randen omvouwen en daarmee de bovenkant en onderkant van de camera dichtplakken. Als hij blijft zitten, is het fijn, anders kan je hem vastmaken met plakband.

DSC_3016 DSC_3017

Stap 11:

Als laatst plak je nog het lipje van het blikje op de bovenkant, wat het knopje moet voorstellen.

DSC_3018

That’s it!

DSC_3053

Hij ziet er dan niet zo mooi uit als op Tumblr en zo, maar toch vind ik hem er schattig uit zien!

X

Een gedachte over “DIY Arizona Camera

Geef een reactie

