7 Days Ab Workout

DSC_4833Maandag. Ik weet dat een deel van Nederland alweer naar school moet, ik heb gelukkig weer uit kunnen slapen tot 10 uur. Toen ik wakker werd zat er een to do-list in mijn hoofd die bestond uit hardlopen, kamer opruimen, en vooruit werken voor mijn blog. Ik begon met het laatste. Helaas had ik totaal geen inspiratie om over te schrijven, dus ging ik maar wat rondkijken op Pinterest. Rond een uur of vier had ik weer eens een sport-mood zoals ik dat noem. Ik vond eindelijk motivatie om te gaan hardlopen en heb 5 km in de miezerregen gelopen, heerlijk. Daarna ben ik begonnen aan mijn 7 Days Ab Workout, vandaag dus de eerste dag. Ik dacht, misschien is het leuk om dat te delen! Ik heb een beginner en advanced schema gemaakt, dus misschien heb je er wat aan. Zelf doe ik advanced.9082b2c4d77e66a11276f35e5bb910d3

Ik heb de oefeningen in het Engels geschreven, omdat ik dat duidelijker vind (logisch Veerle), maar als je sommige oefeningen niet begrijpt heb ik onderaan plaatjes gezet van wat ze inhouden. Oké, komt ie:

Beginner:

Day 1: 5 kneeling push-ups

5 sit-ups

10 sec. plank

3 leg lifts

5 6-inch crunches

Day 2: 7 kneeling push-ups

6 sit-ups

10 sec. plank

4 leg lifts

6 6-inch crunches

Day 3: 8 kneeling push-ups

15 sec plank

3 leg lifts

5 6-inch crunches

10 sit-ups

Day 4: 10 sec. 6-inch hold

5 sit-ups

10 kneeling push-ups

3 leg lifts

10 sec. plank

Day 5: 3 (not kneeling) push-ups

10 sit-ups

15 sec. plank

4 leg lifts

7 6-inch crunches

Day 6: 5 (not kneeling) push-ups

12 sit-ups

15 sec. plank

5 leg lifts

8 6-inch crunches

Day 7: 8 (nog kneeling) push-ups

15 sec. 6-inches hold

10 sit-ups

3 leg lifts

15 sec. plank

Advanced:

Day 1: 10 push-ups

10 sit-ups

30 sec. plank

5 single leg crunches (each side)

10 sec. 6 inch hold

Day 2: 15 sit-ups

10 sec. 6 inch hold

5 6-inch crunches

10 sit-ups

10 sec. 6 inch hold

Day 3: 10 push-ups

15 sit-ups

30 sec. plank

10 leg lifts

30 sec. plank

Day 4: 20 sec. 6 inch hold

10 push-ups

10 roll-ups

10 sec. 6-inch hold

10 plank crunches

Day 5: 10 single leg plank crunches (each side)

10 sit-ups

10 leg lifts

5 roll-ups

30 sec. plank

Day 6: 10 single leg plank crunches (each side)

30 sec. plank

15 sit-ups

20 sec. 6 inch hold

10 roll-ups

Day 7: 10 sec. 6 inch hold

50 sec. plank hold

10 6-inch crunches

10 roll-ups

15 leg lifts

De oefeningen:

6-inch crunch hold:

6-inch crunche hold

6-inch crunches: 6-inch crunches

Kneeling push-ups:

kneeling push-ups

Sit-ups:

sit-up

Single leg crunches:

single leg crunch

Roll-ups:

roll ups

Plank hold:

plank

(nog kneeling) push-ups:

not kneeling push ups

Leg lifts:

leg lifts

Single leg plank crunches:

plank crunches

Nog een belangrijke regel: drink de hele week geen frisdrank maar alleen water.

Misschien heb je wat aan deze workout en vind je het leuk om hem ook te gaan doen!

Ondertussen zit ik dit lekker in m’n onesie te typen, want het is echt koud. Ik moet straks nog m’n kamer opruimen, want ja, daar heb ik dan weer geen motivatie voor gehad. Eigenlijk zouden we vanavond met een luchtballon mee gaan, maar helaas is het te slecht weer, dus dat gaan we een andere keer doen.

Bedankt voor het lezen!

Reacties zijn altijd welkom! Natuurlijk neem ik dan ook even een kijkje op jouw blog 🙂

5 gedachtes over “7 Days Ab Workout

Geef een reactie

