Recept ananas ijsjes

DSC_4459

Zoals ik had beloofd bij het recept van aardbei- yoghurt ijsjes deel ik vandaag het recept van ananas ijsjes met jullie!

Wat heb je nodig?

-480 gr vruchtvlees van een ananas

-80 gr suiker

-80 ml water

-een snufje zout

Genoeg voor ca. 6 ijsjes

Wat moet je doen?

DSC_4304

Schil de ananas en verwijder de harde kern. Hak het vruchtvlees grof.

step0001

Doe de stukjes ananas, de suiker, het zout en het water in een pannetje en zet het aan de kook op een middelhoog vuur. Laat het 5 minuten op het vuur staan, roer af en toe, totdat de suiker helemaal is opgelost en de ananas iets van de siroop heeft opgenomen.

step00011

Giet het ananasmengsel in een blender en mix het tot een glad geheel. Zorg dat er echt geen stukjes meer over zijn.

DSC_4317

Giet nu het mengsel in de vormpjes. Ik koos ervoor om het in siliconen cupcake-vormpjes te doen, omdat dat er net wat grappiger uit ziet.

DSC_4456DSC_4463

Na een uurtje of zes in de vriezer zijn ze klaar! Ik vond ze wel lekker, maar je moet wel goed opletten dat er echt geen stukjes ananas meer inzitten, wat bij mij wel het geval was, haha.

Bedankt voor het lezen!

Reacties zijn altijd welkom! Natuurlijk neem ik dan ook even een kijkje op jouw blog 🙂

4 gedachtes over “Recept ananas ijsjes

Geef een reactie

