Mijn favoriete oorbellen

DSC_5012Vroeger wilde ik altijd gaatjes. Helaas mocht ik dat pas van mijn moeder als ik tien was. Ik vond het altijd oneerlijk en wilde eerder oorbellen, maar toen ik The Parent Trap zag (waar een meisje bij haar zus gaatjes prikt met een naald en een appel) durfde ik niet meer. Pas toen ik twaalf was wilde ik weer gaatjes en toen heb ik ze dus ook laten prikken. Sindsdien was ik dol op oorbellen en kocht ik er meer en meer. Een jaartje later liet ik mijn tweede gaatjes prikken. Inmiddels draag ik niet zo vaak meer oorbellen, zonde eigenlijk, want de laatste keer dat ik ze telde had er 121 paar… haha. Het komt denk ik doordat ik de meeste oorbellen maar één dag kan dragen, omdat het anders gaat jeuken, en dat is niet een bepaald prettig gevoel, dus moet ik ze al snel eruit halen en dan vergeet ik er de volgende ochtend nieuwe in te doen. Maar alsnog heb ik een heel bakje vol met oorbellen, dus ik dacht, ik zet mijn favoriete oorbellen op een rij!

Het zijn eigenlijk heel basic oorbelletjes allemaal, maar ik hou niet echt van overdreven oorbellen (soms wel hoor). Anyway, hier komen ze:

step00011

DSC_5165Deze schattige strikjes kreeg ik met Sinterklaas toen ik net gaatjes had. Ze zijn van de Primark en zijn heel klein en bescheiden, maar niet saai.

DSC_4974

DSC_5163Zilveren pareltjes zijn gewoon een must. Ze passen in principe overal bij en zijn altijd goed. Als ik geen tijd heb om oorbellen uit te zoeken pak ik meestal deze. De oorbellen zijn overigens van de Primark.

DSC_4981

DSC_5164Op de foto lijken ze een beetje paarsig, maar ze zijn meer doorzichtig, deze oorbellen. Ik kocht ze ook bij de Primark (ze hebben daar gewoon leuke en vooral goedkope oorbellen, haha) en het is leuk om ze te combineren met een wat stoerdere outfit.

DSC_4994

DSC_5167Dit paar is denk wel écht mijn mooiste. Ze zijn (ja, alwéér) van de Primark en ik vind het echt prachtige knopjes. Ze hebben net wat meer dan gewone cirkeltjes en ook deze oorbellen staan overal bij.

DSC_4977

DSC_5162En dan de laatsten, deze keer geen Primark. Dit paar heeft mijn moeder ooit in België gekocht, en ik leen ze wel eens. Deze zijn echt zilver en ik kan ze dus een lange tijd achter elkaar inhouden, wat heel fijn is bijvoorbeeld op vakantie.

Dat waren ze alweer. Na het uitzoeken van mijn oorbellen net vond ik toch wel weer een paar heel leuke, dus ik ben van plan om weer wat vaker oorbellen te dragen.

Bedankt voor het lezen!

Reacties zijn altijd welkom! Natuurlijk neem ik dan ook even een kijkje op jouw blog 🙂

10 gedachtes over “Mijn favoriete oorbellen

  1. ik heb ook het probleem dat ik goedkope oorbellen niet zo goed verdraag. maar als je eens uitkijkt, de meeste oorbellen hierboven vind je zeker in het zilver / met een zilver stekertje, iets duurder maar je kan ze langer inhouden en hebt geen jeuk/last. Als ik van die goedkope (brol) draag heb ik ook binnen no time jeuk en wordt mijn gaatje helemaal zwart vanbinnen. Victoria home party, Twice as nice, betere kwaliteit als die oorbellenrekjes in vb c&a, h&m, six en toch nog betaalbaar.

    Like

  2. Wat een leuke collectie heb je! Kan het overigens niet zo zijn dat de oorbellen gaan jeuken omdat je allergisch bent voor nickel? Ik heb hetzelfde namelijk en als ik ze wel laat zitten dan gaat het helemaal ontsteken. Erg naar. Wellicht heb jij hetzelfde probleem?

    Like

Geef een reactie

