Enveloppen maken

step0001Jaa, daar ben ik weer. En ik heb enveloppen gemaakt! Dit keer niet van gekleurd papier, maar ik heb witte enveloppen leuker gemaakt. Kijk je mee? step0008

Nummer 1. Om de randjes van deze envelop deed ik eerst washi-tape. Dat vond ik nog een beetje saai, dus ik deed er nog een randje naast. Daarna vond ik het nog steeds saai, dus ik knipte ‘vlaggetjes’ van washi-tape en plakte die op. Als laatst tekende ik nog een lijntje tussen de vlaggetjes zodat het een slinger voorstelt. Superleuk en perfect voor een verjaardag!

step0001mijn_collageNummer 2. Op deze envelop schilderde ik watermeloentjes. Ik depte een kwart aardappel in de rode verf en maakte daar een afdruk van. Vervolgens tekende ik een groen lijntje er omheen – de schil – en maakte ik stipjes met zwarte stift (zorg dat de verf is opgedroogd als je dat doet). Dan ben je al klaar! Het ziet er heel vrolijk en zomers uit en ik zou het zelf superleuk vinden als ik zo’n envelop in de brievenbus zie, haha.

step0006step0007Nummer 3. Deze vind ik persoonlijk het leukste. Het enige wat je hoeft te doen is washi-tape in verschillende ‘maten’ op de envelop plakken en dan met zwarte stift eroverheen. Aan de voorkant maak je de punt, en aan de achterkant het einde van het potlood- het gummetje. Ook trek je aan de zijkanten en in het midden een lijn, zodat het een echt potloodje lijkt. Supervrolijk!

Dat waren ze alweer, hopelijk hebben jullie inspiratie kunnen opdoen!

Welke envelop vind jij het leukst?

Reacties zijn altijd welkom! Natuurlijk neem ik dan ook even een kijkje op jouw blog :).

10 gedachtes over “Enveloppen maken

Geef een reactie

