Zelf gezichtsmaskertjes maken

Hoihoi,

Ik zit op dit moment bij te komen van het kamp, ik ben echt heel moe. Het was echt een awesome weekend, want ik kende eerst niemand, maar iedereen was super aardig enzo. We waren opgedeeld in teams en heel het weekend deden we spellen waarbij je zo goed mogelijk moest presteren. Uiteindelijk hadden wij gewonnen :).
Maar waar ik het over wilde hebben. Een tijdje geleden was mijn huid best onrustig, en ik wilde een maskertje op doen. Die kon ik niet zo snel vinden, dus ik dacht: ik maak er zelf één! Dat is veel gezonder en werkt net zo goed. Op internet ging ik zoeken naar recepten, maar uiteindelijk heb ik zelf maar wat bij elkaar gegooid en een maskertje gemaakt. Die waren ook heel fijn en mijn huid werd er lekker zacht en verzorgd van, dus vandaag deel ik met jullie drie recepten om zelf gezichtsmaskertjes te maken!

Ik heb overigens geen foto’s toegevoegd, want dat is bij dit artikel niet heel boeiend. Wel heb ik alle maskertjes gewoon zelf geprobeerd.

Voor alle maskertjes werkt het hetzelfde, je gooit de ingrediënten bij elkaar, roert het door, smeert het op je gezicht, en spoelt het er na 10 minuten af met warm water.

Nummer 1: -1 theelepel yoghurt

-1 theelepel kaneel

-1 theelepel (versgeperst) citroensap

Nummer 2: -2 theelepels kokos yoghurt

-2 fijngesneden blaadjes basilicum

– 1 theelepel honing

Nummer 3: -een halve (goed geprakte) banaan

-1 theelepel yoghurt

-0,5 theelepel kaneel

Persoonlijk vind ik het eerste maskertje het fijnst, je voelt de citroensap fris op je gezicht en je huid wordt er heerlijk zacht van.

Bij het derde masker gebruikte ik 1 theelepel kaneel, maar dat brandde op mijn gezicht, dus ik zou een halve theelepel of nog minder gebruiken. Zorg dat de banaan helemaal vloeibaar is, want anders heb je allemaal stukjes banaan op je gezicht, niet echt lekker.

Maar als ik weer een droge of onzuivere huid heb, ga ik wel weer een maskertje maken! Hebben jullie dat ook, dat als je huid dan lekker zacht is dat je heel de tijd over je wangen wrijft? Haha.

Bedankt voor het lezen!

Maak jij wel eens zelf maskertjes?

Reacties zijn altijd welkom! Natuurlijk neem ik dan ook even een kijkje op jouw blog 🙂

7 gedachtes over “Zelf gezichtsmaskertjes maken

Geef een reactie

