Mijn favoriete Instagram accounts

step0001                         Brrr… wat is het slecht weer! Ik weet het, ik moet niet klagen want vorige week zei ik nog dat ik van de herfst hou, maar dat ik bijna niet vooruit kom op de fiets en ik doorweekte bovenbenen heb is niet zo fijn… Ik had vandaag twee tussenuren (elke dinsdag) en eigenlijk vind ik dat helemaal niet zo erg. In de tussenuren maak ik zo veel mogelijk huiswerk, zodat ik thuis bijna niks meer hoef te doen en ik dus andere dingen kan doen. In dit geval is dat bloggen, maar ik ben zo ook van plan om even aan mijn Moodbook te werken, wat ik al een tijdje niet meer gedaan heb, en ik heb weer wat inspiratie.

Maar waar ik het over wilde hebben: Instagram. Bijna iedereen heeft het en dat is logisch, want het is hartstikke leuk! Ik zit nu veel minder op de app dan vroeger, omdat mijn internet zwaar irritant is, maar af en toe kijk ik wel eens wat foto’s op mijn moeders telefoon. Ik volg een heleboel accounts met de prachtigste foto’s en vandaag deel ik met jullie mijn favoriete accounts!

image12image13image14
Spielkkind

Kerstin Hiestermann is een vrouw die prachtige foto’s plaats van heel simpele dingen, zoals bloemblaadjes en koekjes waar ze dan iets extra’s aan toe voegt. Wat ik zo leuk vind aan haar foto’s is dat het heel rustige foto’s zijn, maar toch interessant. Het zet je aan het denken, en de illustraties die ze erbij maakt zijn zo schattig! Klik hier voor haar account.

image6image7image8

Unepacifique

Haar 12 duizend volgers zijn dik verdiend, want god, wat maakt zij mooie foto’s. Unepacifique is een fotografie account met getalenteerde portretten en onwijs mooie foto’s. Ik vind vooral de portretten met schaafwonden en bloed echt super gaaf! Er is veel emotie te zien in haar foto’s en ik kan ernaar blijven kijken. Klik hier voor haar account.

image9image10image11

Waitingontheworld

Weer voor fotografie liefhebbers: waitingontheworld is een account dat foto’s plaatst van verschillende fotografen en hen ook linkt. Hierdoor kan je veel nieuwe fotografie accounts ontdekken en inspiratie opdoen. Wat ik leuk vind aan dit account is dat ze echt van alle soorten fotografie dingen plaatsen: natuur, portret, onderwater, steden, noem maar op. Klik hier voor hun account.

image4image5

Emmawagemans

Dit keer geen fotografie, maar iets heel anders. Emma maakt supergrappige sketches op Instagram (i.p.v. op Youtube, want daar is ze te lui voor, zoals ze zelf zegt). Dat houdt in dat ze filmpjes plaats (en ze plaatst er heel veel!) van ongeveer 10 sec. waarin ze… tja, wat doet ze eigenlijk? Je moet zelf maar even kijken op haar account, want ze is hilarisch! Ik volg haar al sinds ze zo’n 1600 volgers heeft, en inmiddels zit ze op de 5400.

image1image2image3

Typofonts

Dit is een account dat quotes plaatst, met als achtergrond een mooie foto, meer is het eigenlijk niet. Ook zij geven credits aan de fotografen. Ze bewerken de foto’s op een manier waardoor het een heel inspirerende en positieve vibe krijgt. Als je van quotes houdt, is dit zeker een aanrader! Klik hier voor hun account.

Zo, dat waren ze alweer. Volgens mij typ ik behoorlijk enthousiast en lijkt het net of dit allemaal gesponsord is, maar dat is het zeker niet, haha. Naar mijn mening zijn al deze account echt de moeite waard om te volgen.

Natuurlijk heb ik ook een account, ik heet @veerlijk en ik heb een privé account, maar ik accepteer iedereen gewoon. Is meer voor nieuwsgierige mensen die wel mijn foto’s willen bekijken, maar me niet gaan volgen, ik ben dan zo’n type om er lekker een slotje op te zetten.

Ik heb ook nog een tweede account (zonder slotje), daar plaats ik zelfgemaakte foto’s met mijn Nikon. Dat is @fiev.photo!

Als jullie een deel 2 willen, let me know!

Liefs,

Veerle

Reacties zijn altijd welkom! Natuurlijk neem ik dan ook even een kijkje op jouw blog :).

7 gedachtes over “Mijn favoriete Instagram accounts

Geef een reactie

