Recept banaan-chocolade koekjes (zonder suiker!)

DSC_6044De laatste tijd ben ik weer veel bezig met gezond eten en ik ga ook zo min mogelijk suiker eten, omdat dat zo ontzettend slecht is voor je lichaam. Ik had vanmiddag behoorlijke trek, dus ik besloot banaan-chocolade koekjes te maken zonder suiker. Hier is het recept!Wat heb je nodig?

-80 gram boter

-1 banaan

-een halve theelepel vanille-extract

-130 gram bloem

-1 theelepel bakpoeder

-25 gram pure chocolade

Wat moet je doen?

-Verwarm de oven voor op 180 graden.

-Prak de banaan, snijd de chocolade in kleine stukjes en mix dat samen met het vanille-extract.

-Doe de rest van de ingrediënten erbij en mix dat door elkaar.DSC_6040Het deeg is nu een beetje plakkerig. Schep met een lepel ‘kwakjes’ op de bakplaat.

Kwartiertje in de oven en ze zijn klaar!

DSC_6046Ik vind ze zelf heel lekker, en ze zijn echt heel simpel om te maken. Omdat ze ook niet lang in de oven hoeven, ben je binnen een half uurtje wel klaar. Lekker en gezond dus!

Geniet van je weekend!

13 gedachtes over “Recept banaan-chocolade koekjes (zonder suiker!)

Geef een reactie

