Even wat anders

Zo’n drie maanden ben ik nu bezig met bloggen. En ik vind het ontzettend leuk. Ik hou ervan om mijn inspiratie met jullie te delen en alles wordt positief ontvangen. Er is een wereld voor me opengegaan, ik ben erachter gekomen dat er meer bij komt kijken dan je denkt, dat met bedrijven werken nog zo makkelijk niet gaat, maar ik heb ook een heleboel andere blogs van leuke meiden ontdekt.Maar over het algemeen bloggen. Ik las net iets over vrijheid in bloggen. Daar begon ik over na te denken. Bloggen is persoonlijk, het is iets van jouzelf. Maar iedereen kan het lezen, en je wilt leuk gevonden worden. Dus je doet altijd maar positief, want mensen willen geen negativiteit lezen. Je gaat dus ’s avonds laat typen wat je afgelopen week allemaal hebt meegemaakt, met leuke foto’s van lekker eten en jou met je vrienden. Terwijl je achter die computer met wallen onder je ogen en een zak chips zit en eigenlijk naar bed wil, maar je moet nog iets publiceren, want je moet je aan je schema houden. Al dat moeten. Je moet nog iets publiceren, je moet wel mooie foto’s maken, je moet correct Nederlands typen. Als je geen kwaliteit bewijst krijg je nooit veel bezoekers.

Al die verplichtingen. Altijd maar het idee in je achterhoofd: zullen andere mensen dit wel leuk vinden? Of verdrietig worden als je maar twee reacties krijgt terwijl je er normaal tien krijgt. Of zinnetjes weghalen omdat mensen je daardoor misschien minder leuk gaan vinden. En ja, ik geef toe, dat doe ik ook, maar wie niet?

Ik zal zeggen, ik heb vandaag weinig gedaan. Ik heb tot 2 uur in bed gelegen met mijn laptop tot een poging Frans leren. En ik heb heel de dag Miss Montreal video’s gekeken, omdat ik Sanne onwijs bewonder en ik haar zo’n geweldig mens vind. En ik ben nu ook niet heel vrolijk, maar hé, morgen weer een dag. En ik ‘moest’ vandaag dus een blogpost publiceren, want dat heb ik gisteren niet gedaan. Maar ik had vandaag geen zin. Ik had even geen zin om weer foto’s te maken of een leuk verhaal te typen.

Ik vind het moeilijk om als mezelf over te komen op mijn blog, om zo te typen dat het natuurlijk klinkt, en niet zo toneel te spelen en altijd positief te zijn. Je moet vrij zijn op je blog, want zoals ik al zei, het is jouw persoonlijke blog. Waarop je jezelf moet kunnen zijn, en je je niks moet aantrekken van anderen, want jij doet dit omdat je dat leuk vindt.

Dit wilde ik even delen om mijn hoofd leeg te maken en anderen dit ook te laten beseffen.  Misschien ben jij als lezer wel een ervaren blogger en blog je al een aantal jaar, en vind je dat ik niet zo bijdehand moet doen als amateur blogger, maar dat is dan jammer.

En nu ga ik verder met op de bank Miss Montreal luisteren (ik kan niet stoppen, love her) en met een chagrijnige kop internet rondsurfen, boeiend.

Liefs

12 gedachtes over “Even wat anders

  1. Ha! Ik vind dit juist een leuke post. Natuurlijk vinden mensen het niet leuk om negativiteit te lezen maar alleen als dit de blog gaat overheersen. Je soms minder voelen is menselijk! En voor zover ik weet zijn mensen eerder aangetrokken tot een blog van iemand waarmee ze zichzelf kunnen identificeren. Mijn website is pas een weekje online en heb al eerder een blog gehad dus ik weet dat het ”moeten” schrijven soms teveel druk met zich mee brengt. Inspiratie kan je niet forceren. Ik heb er daarom deze keer voor gekozen om een heel stuk vooruit te schrijven tot ik een stuk of 15/20 artikels had, en dan pas mijn website online gegooid. Als ik dan een dagje inspiratieloos ben, of niet goed in mijn vel zit, hoef ik me er niet zo druk om te maken want dan staat er dus al wat klaar. Verder zou ik gewoon lekker jezelf proberen te zijn op je blog. Er zullen altijd mensen zijn die commentaar hebben op iets wat je zegt. Maar uiteindelijk gaat het erom dat jij je fijn voelt bij wat je publiceert, want ook dat voelen mensen aan 🙂 Dit is trouwens de langste comment die ik ooit geschreven heb, maar ik hoop dat je er wat aan hebt. Blogse!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

