Wat is de herfst toch fijn

DSC_6208O, wat hou ik van de herfst. Zondag ben ik alleen naar het bos gegaan met een plastic zak. De zon scheen heerlijk zacht op mijn gezicht en ik kon zonder jas lopen. Twee uur ben ik in het bos geweest. Ik week af van de paden, wat eigenlijk niet mag van de zogenaamde boswachters, maar ik deed het toch. Ik stapte over bruine bladeren en langs paddenstoelen. Ik liep door het zachte, groene mos. Er waren nog niet veel rode, gele en oranje bladeren, maar degene die er waren pakte ik op en stopte ik in mijn tas. Ik raapte eikeltjes, en zocht daar hun dopjes bij. Ik zag spinnen midden in hun grote web hangen. Ik zag tussen de groene bladeren een aantal knalrode blaadjes. Ik sprong over een slootje om bramen te plukken, en at ze op. Ik voelde me even net als vroeger. DSC_6251DSC_6245DSC_6223DSC_6238DSC_6230DSC_6227DSC_6219DSC_6255DSC_6208DSC_6249DSC_6229

 

23 gedachtes over “Wat is de herfst toch fijn

Geef een reactie

