Halloween – Pompoen muffins

Jaa, ik heb ook vakantie! En daar was ik behoorlijk aan toe, haha. Gisteravond ben ik naar Billy Elliot geweest, wat supergaaf was, en vandaag ga ik naar Rotterdam! Ik heb een fotoshoot bij Denise en ik ga nog even de stad in met mijn moeder. Volgende week is het Halloween, zelf doe ik daar helemaal niks mee, maar ik weet dat veel mensen het wel vieren. Omdat ik toch iets wilde doen omtrent Halloween heb ik pompoen muffins gebakken. Ik vond dit recept op Foodgloss en heb ze geprobeerd. Ik dacht dat ik helemaal niet van pompoen hield – ik lust geen pompoensoep- maar deze muffins vond ik wel heel lekker. Het recept!

Wat heb je nodig?

-150 gram pompoenpuree                                                                                                       -275 gram bloem                                                                                                                   -2 theelepels bakpoeder                                                                                                   -200 ml melk                                                                                                                               -70 ml zonnebloemolie                                                                                                             -2 eieren                                                                                                                                     -7 eetlepels honing                                                                                                                 -4 theelepels speculaaskruiden                                                                                             -1 vanillestokje                                                                                                                           -snufje zout

Wat moet je doen?

DSC_6383Je begint met het maken van de pompoenpuree. Dit doe je door een pompoen doormidden te snijden en de pitten eruit te lepelen. Dan snijd je het in kleinere stukken en weeg je 150 gram af. Deze stukken zijn te hard om te pureren, dus je zet het op het vuur. Als het water kookt en de stukken pompoen zacht zijn giet je het water af en laat je het afkoelen. Dan kan je de pompoen pureren met een handmixer of een blender.

DSC_6386Doe de pompoenpuree, melk, zonnebloemolie, honing en de eieren in een kom en mix dat door.

Meng in een andere schaal of kom de bloem met de bakpoeder- je kan natuurlijk ook gewoon zelfrijzend bakmeel gebruiken- en doe dat bij het mengsel. Als laatst doe je er nog wat zout, de speculaaskruiden en het merg van het vanille stokje erin. Dit mix je uiteraard weer door elkaar.

DSC_6391Giet het beslag in de vormpjes en doe ze in de oven op 180 graden. Na ongeveer 25 minuten kan ze eruit halen en zijn ze klaar!

DSC_6411DSC_6405Doordat er honing in zit i.p.v. suiker is hij niet heel zoet, maar dat vind ik juist lekker. Je kan het geen hartige muffins noemen, maar als je hem wat zoeter wil kan je er ook suiker in doen. Ik vind ze in ieder geval erg lekker!

Samen met de blogsquad doen we een Halloween collab. De blogsquad is een groep meiden tussen de 14 en 18 jaar, en we doen samen collabs en samenwerkingen. Iedereen (rond die leeftijd) is welkom! Maargoed, alle meiden die meedoen met de Halloween collab hebben ook iets leuk geplaatst op hun blog, hieronder de linkjes:

Fabiën                                                                                                                                          Jessica                                                                                                                                     Nikki                                                                                                                                    Maricia                                                                                                                                   Anke                                                                                                                                          Shannon                                                                                                                                       Claire                                                                                                                                           Inge                                                                                                                                            Charlotte                                                                                                                                    Jessica                                                                                                                              Maaike                                                                                                                                      Ilona

Fijn weekend! X

26 gedachtes over “Halloween – Pompoen muffins

Geef een reactie

