Scrapbook Inspiration #2

Ongeveer een jaar geleden las in het Hoe Overleef Ik…-tijdschrift een stukje over een moodbook maken. Ik had er nog nooit van gehoord, maar het was eigenlijk een moodboard in een boekje. Een moodboard is een bord waarop je met een collage een bepaalde sfeer creëert of iets van een bepaald thema verzamelt. Dit kan op papier, maar ook op internet. Maargoed, ik besloot dus een moodbook te maken.

DSC_6951

Ik had een stapel tijdschriften en knipte daar een heleboel plaatjes uit en plakte die dan in mijn boekje (ok, dat klinkt echt heel dom). Ik vond het erg tof om te doen, en zocht ook veel inspiratie op Pinterest. Ik ging ook experimenteren met verf en andere voorwerpen dan papier. Inmiddels heb ik meer dan driekwart van het boekje vol en is het behoorlijk dik. Sommige pagina’s vind ik echt niet mooi, maar andere ben ik best trots op. Het leek me wel leuk om mijn favoriete pagina’s te delen met jullie!

DSC_6958

Dit is mijn eerst pagina. Niet heel bijzonder, maar dit is wel hoe het begon.

DSC_6961DSC_6970DSC_6969DSC_6978DSC_6992

De eerste pagina’s zijn vooral kledingstukken. Kleding die ik leuk vond plakte ik erin en ik maakte toffe combinaties. Later heb ik ook een paar pagina’s gemaakt waarin ik met gezichten speelde.

DSC_6998DSC_7002DSC_6985DSC_6987DSC_6984DSC_6973DSC_6966DSC_6982DSC_6983

Op deze pagina heb ik een paar quotes met plaatjes en één van die quotes vind ik echt ontzettend goed, van John Lennon.

DSC_7023.JPG

DSC_7015.JPG

step0001.jpg

step0002.jpg

step0003.jpg

Deze pagina’s zijn niet zo zeer mooi, maar dit zijn herinnering pagina’s. Herinneringen aan Parijs, een dagje strand, mijn verjaardag, tienertoer en ik heb er oude, kapotte armbandjes ingeplakt.

DSC_6995.JPGstep0004.jpgstep0005.jpgstep0006.jpg

Na een tijdje ben ik behalve gaan plakken ook gaan verven, wat me wel goed beviel. Ik krijg hierdoor echt zo’n scrapbook gevoel.

step0008.jpg

step0009.jpgDSC_7014DSC_7018step00010.jpg

Op dit moment heb ik ook weer inspiratie, maar ik heb het te druk om aan mijn moodbook te werken. Ik neem dus al mijn spulletjes mee naar Zwitserland in de kerstvakantie en dan ga ik daar lekker verder werken!

Hebben jullie ook een scrapbook/moodbook/smashbook?

Liefs

38 gedachtes over “Scrapbook Inspiration #2

  1. Oh my, wat leuk! Er zijn pagina’s die ik echt prachtig vind 😀 ! Ik heb ook wel zo’n paar boekjes waar ik van alles en nog wat in bewaar en schrijf, maar ze zijn lang niet zo artistiek als jouw creaties :’) . In ieder geval weer wat inspiratie, dankjewel 🙂

    Liked by 1 persoon

  2. Super leuk!! Nou eigenlijk was mijn muur zegmaar verpest en dus had ik bedacht die vol te plakken met herindelingen alleen nu ziet dat er niet meer uit want ALLES hangt over elkaar heen hihi. Daarom heb ik nu een boekje gekocht en daar plak ik alles in met een tekst erbij en dan ga ik binnen kort me muur witten :).

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

