Random acts of kindness

Toen ik een keer las over random acts of kindness was het eerste wat ik dacht: wauw, dit is wel heel mooi. Dit zouden meer mensen moeten doen. Ik zal even uitleggen wat random acts of kindness zijn, voor als je het nog niet weet. Random acts of kindness zijn kleine dingen die je kunt doen om anderen blij te maken. Kleine gebaren, waardoor anderen en jijzelf een lach op hun gezicht krijgen. Een vreemd iemand een bloemetje geven, een bloemetje geven aan iemand, iemand trakteren op koffie… noem maar op. Zelf word ik er altijd heel blij van. Ik geef toe: zulke dingen gebeuren te weinig, en doe ik zelf ook te weinig, maar door zulke kleine gebaren kan je iemands dag gewoon goed maken.

Er staan op Youtube een heleboel inspirerende video’s waarvan je een glimlach op je gezicht krijgt. Ik laat er een paar zien!

Ik vind het zelf supermooi om te zien, en op mijn bucketlist staat echt om veel van zulke dingen te doen.

Fun fact: toen ik dertien was las ik in het Hoe Overleef Ik…-tijdschrift over random acts of kindness. Ik raakte helemaal geïnspireerd en ging spontaan met de bus naar de stad. Daar kocht ik een nep-bloem waar ik een briefje aan bond met de tekst ‘wat zie je er leuk uit vandaag! Geef deze bloem door aan een vreemd iemand die je er leuk uit vindt zien’. Iets in die richting, ik weet het niet precies. Ik liep de hele middag met die bloem in mijn hand omdat ik hem aan niemand durfde te geven. Op een gegeven moment had ik een ijsje gehaald en ging ik hem op een bankje opeten. Er kwam een oude man naast me zitten en ik gaf de bloem aan hem. Hij keek me een beetje raar aan, maar toen moest hij glimlachen en zei dankjewel. Ik vond het doodeng en liep snel weg, haha.

Worden jullie hier ook zo blij van?

Liefs

11 gedachtes over “Random acts of kindness

Geef een reactie

