Some paintings

Ik ben sinds kort weer begonnen met verven. Door Pinterest deed ik een heleboel inspiratie op en ben toen weer aan de slag gegaan. Gewoon wat proberen, ik ben er niet zo goed in. Ik vind het leuk om te doen, meer niet, haha. Ik plak al mijn schilderingen uiteindelijk in een nieuwe art journal, waar ik nog aan moet beginnen, maar ik moet eerst een geschikt boek vinden. Het leek mij leuk om een paar van mijn probeersels te laten zien.

DSC_7490DSC_7492

De verf die ik meestal gebruik is gewoon aquarelverf van de HEMA. Toen ik begon met schilderen vond ik deze op zolder en eigenlijk vind ik deze verf heel fijn werken!

DSC_7504

Als je goed kijkt zie je bij de linker tekening een blaadje. Dat heb ik gewoon neergelegd en er overheen geverfd. Het vogeltje is uit losse hand gedaan.

DSC_7512

Bij de vrouw probeerde ik een bepaald soort techniek uit, een beetje waterig met stipjes ofzo? Ik heb er niet zoveel verstand van, haha. De zonsondergang deed ik door te tapen en eerst het zwart te verven en daarna het avondrood.

DSC_7497

Gewoon wat vlekken. Laten we het zo maar noemen. Meestal verf ik waterig, waardoor je een mooie overgang krijgt. Ik ben van plan zulke ‘achtergronden’ in mijn art journal te plakken en dan dingen er op te schrijven of zo.

DSC_7509

Het oog. Ik wil dit nog uitknippen en op een andere achtergrond plakken, want ik veegde er per ongeluk overheen toen hij nog niet helemaal droog was. Oeps. Bij de rechter probeerde ik een beetje een galaxy-effect te krijgen, maar dat was moeilijker dan ik dacht, haha.

Dat waren mijn schilderingen alweer. Ik heb er nog meer, maar die laat ik later misschien nog wel zien. Zoals ik al zei, ik ben geen held hierin, maar ik vind het vooral erg leuk om te doen.

Schilder jij wel eens?

Fijne dag!

 

27 gedachtes over “Some paintings

  1. Mooi! Ik prutste vroeger met waterverf om mijn grondplannen in te kleuren. Ik vond het heerlijk. Tegenwoordig ligt de verf ergens uit te drogen en kleur ik enkel nog met Photoshop. 🙂 Succes nog!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

