Paarse Vrijdag 2015

Paarse Vrijdag, heb je daar ooit van gehoord? Op deze dag draag je paars om te laten zien dat je homoseksualiteit accepteert.

step0002

Op Paarse Vrijdag draag je paars naar school om te laten zien dat je vindt dat iedereen zichzelf mag zijn, of je nu homo, hetero, lesbo, bi, transgender, cisgender, pan, queer, in dubio, aseksueel of een intersekse persoon bent.

Ik vind dit concept erg goed, maar op mijn school deden we er nooit iets aan. Ik heb geregeld dat we nu op school ook ‘stilstaan’  bij Paarse Vrijdag en er hangen bij ons posters en we gaan armbandjes uitdelen vandaag (je kan elk jaar een gratis pakket bestellen met posters en 300 armbandjes).

step0001

Zelf draag ik vandaag een paars-achtig shirt, en help ik mee met armbandjes uitdelen :).

Wisten jullie dat het Paarse Vrijdag was? Dragen jullie paars?

Liefs

step0004

18 gedachtes over “Paarse Vrijdag 2015

  1. Ik wist al enkele jaren dat dit bestond, bij ons werden de bandjes vorige week al uitgedeeld, ik heb dit armbandje vandaag natuurlijk ook het meest van de tijd gedragen, beetje jammer dat ie voor mij alleen zo groot is dat er twee polsen in een armbandje passen, haha.

    Liked by 1 persoon

  2. Super goed dat je hieraan mee doet! Ik heb vandaag ook paarse mascara én paarse felle lippenstift op gedaan. Op school word er inderdaad weinig aan gedaan, mede omdat het proefwerkweek is. Ik denk dat ik de enigste was/ben die bewust in het paars kwam op mijn school, haha.

    Liked by 2 people

Geef een reactie

