Lichtjes fotografie

Heb jij de kerstboom al in huis? En kerstverlichting? Dat komt goed uit, want niks geeft de kerstsfeer beter weer dan verlichting. Het is supertof als je een leuke foto hebt met kerstverlichting, lekker Tumblr weer. Ik vond op Pinterest het idee om zogezegd ‘hartjes’ verlichting te maken. Duidelijk toch? Haha, nee grapje. Ik zal uitleggen hoe je het moet doen!

step0002step0003

Trek de lens om op papier, maakt niks uit welke kleur, als het maar een donkere kleur is. Teken er vier uitsteeksels aan en teken een hartje erin. Knip het figuur dan uit en vouw de randen om. Maak hem dan met een elastiekje vast op je lens.

DSC_7075

Daarna moet je je camera op niet-automatisch scherp stellen, want anders lukt het niet. En als je camera op wazig staat kan je je foto’s gaan maken!

DSC_7090DSC_7081DSC_7082DSC_7086DSC_7085

Het is nog leuker als je gekleurde lichtjes hebt, maar die had ik helaas niet. Toch vond ik dit ook wel leuk gelukt! Dit was mijn inspiratie:

246eb8dacd56a8ea57f8f456b9d83cb9

Zoals je ziet is het ook supertof om kerstboompjes of andere figuurtjes eruit te drukken, dus je kan veel kanten op. Superschattig toch?

Dit is de tweede dag van de Kerstweek! De blogs van de andere meiden die meedoen kan je onderaan dit bericht vinden.

Fijne dag!

32 gedachtes over “Lichtjes fotografie

  1. Oh! Die ga ik ook eens proberen! Trouwens vraagje: ik moet een kerstlijstje opstellen met wat ik graag wil en een camera wordt eens tijd! Welke heb jij en heb je een lens?(:

    Liked by 1 persoon

    1. Tof! Ik gebruik de Nikon D70 met 18-70mm lens uit mijn hoofd en ik gebruik vaak mijn micro-lens. Ik heb deze camera van mijn oom gekregen, het is één van de eerste Nikons ooit gemaakt dus ik zo hem niet aanraden! Ik kan er prima mee doen, maar een nieuwere camera heeft wel meer functies, betere kwaliteit etc. Ik zou de Nikon D3200/D3300 aanraden!

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

