DIY mini kerstboom

Natuurlijk kan voor Kerst ook een DIY niet ontbreken op mijn blog. Ik had eigenlijk totaal geen inspiratie, maar toen ik wat rondkeek op Pinterest had ik een leuk ideetje: een mini kerstboom van hout. Benieuwd hoe je dit maakt? Lees dan snel verder! DSC_7703

Het eerste wat je moet doen is takjes zoeken van een beetje verschillende maten. Wat ik heb gedaan is gewoon naar buiten gaan en daar takjes verzameld. Daarna knipte ik ze op maat, zodat je een driehoek/kerstboom vorm krijgt als je ze boven elkaar legt.

DSC_7706

Dan zorg je dat je een wat grotere tak hebt. Zaag die op maat door de uiteinden eraf te zagen en daarna ga je met een zakmes de bovenkant eraf snijden. Dit doe je zodat de stokjes goed blijven plakken.

DSC_7721

Plak nu de stokjes op de grote stok. Ik heb uiteindelijk nog een stuk van de bovenkant af moeten zagen, maar dat is geen probleem. Nu kan je hem gaan versieren!

DSC_7726

Dit kan je helemaal op je eigen manier doen. Met wol, vilt, lampjes, mini kerstballen, papier, noem maar op. Ik heb het heel simpel gedaan, namelijk met papier.

DSC_7731

Superleuk, toch? Je kan hem neerzetten ergens, maar je kan er bv. ook een touwtje aan vast maken en hem dan ophangen.

Natuurlijk maakt ook dit artikel deel uit van de Kerstweek met de blogsquad. De blogs van de andere meiden kun je onderaan ”kerstkaartjes voor lezers”  vinden. Dit is overigens ook de laatste dag dat je aan die actie mee kan doen!

Liefs, Veerle

25 gedachtes over “DIY mini kerstboom

  1. Oh, wat leuk! Ik zocht ook al rond om mijn kamer wat te gaan versieren buiten dan de lichtjes! Leuk ideetje! Waar Pinterest niet allemaal goed voor is hé! Geweldig dat ding!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

