Illustratie projecten 2016

Hey!

De laatste tijd ben ik veel bezig met verven en illustreren. Op vakantie heb ik wat geoefend in mijn scrapbook, en ik vind het superleuk om te doen. Meestal haal ik inspiratie uit tijdschriften of van internet en dan teken/verf ik het op mijn manier na. Het is niet dat ik er heel goed in ben, maar dat maakt niks uit toch?Het leek mij dus leuk om in 2016 een project te gaan doen op het gebied van illustreren, gewoon om te oefenen. Al heel lang wilde ik ‘a letter a day’ gaan doen, en wanneer kan je nou beter starten dan op 1 januari?

A letter a day is een project waarbij je elke dag een letter ontwerpt, tot je het hele alfabet hebt. Op internet zijn een heleboel voorbeelden te vinden van mensen die hetzelfde doen, dus inspiratie genoeg. Ik heb in een groot schetsboek vakjes getekend waar ik de letters ontwerp. Inmiddels heb ik de ‘A’ en de ‘B’ al af!DSC_7911

DSC_7939

DSC_7930

Het is best moeilijk om met een kwastje de letters in te kleuren, dus ze zijn niet helemaal recht, haha. De letters zijn geïnspireerd door dit Instagram account.

Dat was het eerste project, die ik over 24 dagen af hoop te hebben. Dan heb ik ook nog een project waar ik heel het jaar zoet mee ben, namelijk een 52 weeks illustration challenge.Ik vond deze challenge hier, de bedoeling is dat je elke week een illustratie maakt, wat dat is zie je dus op haar blog. Deze week was de opdracht ‘eieren’ (het zijn altijd heel random dingen), dus ik maakte deze tekening!

DSC_7922

Ik vind het superleuk om zo’n project/challenge te doen, en ik zal ook alle resultaten op mijn blog zetten.

Fijne dag!

13 gedachtes over “Illustratie projecten 2016

Geef een reactie

