Illustratie projecten #2

Vorige week plaatste ik een blogpost over illustratie projecten voor 2016. Ik vertelde dat ik het project ‘a letter a day’ ga doen, waarbij ik 26 dagen lang elke dag een letter ontwerp. Ook ga ik heel het jaar een ’52 weeks illustration challenge’ doen. Ik had beloofd dat ik zou laten zien wat ik illustreerde, dus vandaag laat ik de afgelopen 7 letters en de illustratie van deze week zien!DSC_7972

Ik zal maar beginnen met de letters.

DSC_7973

De ‘C’ en de ‘D’. Ik vind deze twee echt mislukt. Bij de C had ik iets anders in mijn hoofd, maar dat was niet helemaal gelukt. De D is op zich niet zo erg, maar als ik slim was geweest had ik de lijntjes tegen een liniaal aan getekend, haha. Maar ik heb dus besloten om ze niet opnieuw te doen, maar ook gewoon de mislukte werken te laten zien.

DSC_7980

Hier ben ik tevredener (ja, dat is een woord) over. Ik heb hier eigenlijk niet zo veel over te zeggen. Alleen dat ik de verticale lijn van de F in eerste instantie niet zwart wilde maken, maar uit automatisme kleurde ik hem in. Toen heb ik maar ‘witte schaduw’ gemaakt, zodat hij niet zo saai is.

DSC_7983Ik denk dat ik de G het mooist vind tot nu toe. Ik heb echt iets met dat patroontje. Toen ik me een keer verveelde tijdens Frans heb ik twee pagina’s met dat patroontje vol getekend, haha. De H vind ik ook wel grappig, maar de overgang van zwart naar wit is misschien een beetje raar.

DSC_7989

En dan de laatste letter van deze week: de I. Niet heel bijzonder. Net als bij de F wilde ik het verticale deel niet inkleuren, maar per ongeluk deed ik het toch. Achja, haha. Nu is het zo’n klassieke I die je altijd in boeken ziet.

DSC_7966

De illustratie van deze week was ‘kinderen’. Ik had eigenlijk helemaal geen zin in deze opdracht, want ik ben ontzettend slecht in personen tekenen. Uiteindelijk heb ik gewoon twee kinderen getekend, een jongen en een meisje. Ik vind hem toch nog wel grappig geworden, maar ik had het probleem dat ik geen huidskleur verf had, dus ze zijn een beetje gelig.

Bedankt voor het lezen!

P.S. Heb jij al mee gedaan aan de winactie? Je kan t/m 19 januari mee doen!

16 gedachtes over “Illustratie projecten #2

Geef een reactie

