WIDM Hints & Aanwijzingen #1

Ik zag op verschillende blogs al ‘moltalks’ voorbij komen waarin bloggers hun hints vertellen en wat ze opviel. Omdat ik ook een Wie is de mol- fan ben, leek het mij leuk om dat ook op mijn blog te doen. Hoewel ik echt niet zo goed ben in dit spel (aan het eind wanneer ze alle hints laten zien verklaar ik mezelf vaak voor gek dat ik van die makkelijke dingen niet heb kunnen zien), ga ik het toch gewoon doen. Mijn Nederlands leraar is ook fan en bedenkt hele theorieën voor wie de mol is. Vorig jaar had hij alle spelfouten uit de afleveringen gehaald en kon hij daarmee een achternaam vormen (‘van de mol’). Helaas ging zijn verdachte er rond aflevering 7 uit, haha. Dit jaar vertelt hij dus ook alle hints en aanwijzingen die hij heeft gevonden uitgebreid in de klas. Er waren een paar hints van de eerste aflevering die echt goed zijn, dus die staan ook in dit lijstje! Ook heb ik gewoon een aantal hints van internet die ik heel goed vond en die ik nog niet vaak heb gehoord, maar er zitten ook een paar zelfbedachte hints tussen.

Omdat er al twee afleveringen zijn geweest, bespreek ik nu ook alle twee de afleveringen.

Aflevering 1:

-De titel is ‘wijsmaken’. Remy heeft een muzikale achtergrond, hij ‘maakt wijsjes’.

-In de aflevering kwam het getal 876 voorbij. Klaas is in 1976 geboren.

-Bij de introductie van Marjolein zien we een stukje uit GTST. Het laatste woord van het fragment is ‘graven’. Een mol graaft veel, is dit een verwijzing?

-In de bak met namen (bij het sleepspel) ligt de naam van Cécile er niet bij.

-Art zegt tegen de mol ‘dit is jouw speelveld’. Taeke is oud hockeyer. Ook komen de woorden ‘tegenstander’ en ‘arena’ aan bod.

-Tijdens de instructies aan de Mol zegt Art: “Op de achterkant van het Molgeld staat een mozaïek met daarop een afbeelding van jouw gezicht.” Terwijl hij ‘jouw gezicht’ zegt, wijst hij naar het biljet met Klaas.

-Art zei dat de mol voor- en achterom kijkt. Taeke Taekema. Bijna dezelfde voor- als achternaam.

-In de aflevering komt het getal 14 voorbij. Taeke is op 14 januari jarig…

 

Aflevering 2:

-De titel van de aflevering is ‘het laatste woord, letterlijk’. Op dit moment is het nog gissen naar de hint in deze aflevering. Het zou kunnen verwijzen naar het laatste woord van ‘Het spel verandert achter je RUG’. Een rug is ook wel duizend euro/gulden. Hierop staat Ellie. Zou het naar haar verwijzen? OF: Remy was als laatst aan het woord en zei als laatst ‘Molletje’. Was hij letterlijk het molletje? Deze hint heb ik hiervan overgenomen.

-Nog een verband met de titel: als Klaas in het klooster is worden er 5 zinnen verteld. Pak de laatste woorden van de zinnen en daarvan de 5 eerste en 5 laatste letters. Daarmee kan je ‘molcf’ en ‘klaas’ vormen. Cf betekent ‘te vergelijken met’. Is Klaas de mol?

mol-cf-klaas

-Weer met de titel: Ellie’s laatste woord van de aflevering was letterlijk, net als het laatste woord van de titel dus.

-Tim gaat op zoek naar een 6e zoutsoort, terwijl Art toch duidelijk had gezegd dat er 4 soorten waren.

mol-hint-1

Dit FB bericht kwam ik ergens tegen, ik moest zo hard lachen, hahaha.

Er zijn dus vooral een heleboel hints i.v.m. de titel, maar aflevering 2 was lastig! Ik zit inmiddels in de WIDM-app op 320 punten, omdat ik 40 punten had ingezet op Airen, helaas…

Kijken jullie Wie is de Mol? Wie verdenken jullie?

 

 

12 gedachtes over “WIDM Hints & Aanwijzingen #1

  1. Wie is de Mol? is echt mijn lievelingsprogramma!! Ik verdenk Taeke en Klaas en na aflevering 6 ook wel Tim. Het is zo lastig! Maar deze hints zijn echt super handig! (voor mij vooral die over Taeke en Klaas natuurlijk 🙂 )

    Like

  2. Haha, die Facebook post, geweldig! Ik kijk ook WIDM maar eigenlijk is het programma zodanig opgezet en gemonteerd dat je niet kunt raden wie de mol is. Hints en valse hints door elkaar, niet te doen. Ik hoop dat Ellie of Taeke de mol is.

    Liked by 1 persoon

  3. Wie is de mol vind ik ook zo leuk! Dit programma is samen met Expeditie Robinson mijn favoriete programma. Leuke aanwijzingen, ik heb hier denk ik wel wat aan, ondanks ik ook erg slecht ben in te ontdekken wie de mol is. Ik vind het wel grappig hoe je zegt dat je, jezelf dom verklaart als je op het laatst alle aanwijzingen ziet. Dat heb ik precies hetzelfde! Ik zit op de 400 punten, haha! Leuk artikel!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

