Afmaakverhaal: deel 3

Een tijdje geleden stelde Marleen in de blogsquad voor om een afmaakverhaal te maken. De bedoeling daarvan is dat iemand begint met een verhaal (in dit geval Marleen) en anderen daar een gevolg op maken. Ik stemde gelijk in en ik ben als derde aan de beurt! Degene die het gevolg op mijn stuk schrijft is Linda, dus houd haar blog zeker in de gaten.Om het een vloeiend verhaal te maken heb ik de stukjes van Marleen en Laura ook hier gekopieerd.

Marleen:

Irene was vroeger op school anders dan de andere meiden. Ze hield niet van mode, make -up en jurken. Op school werd ze aangekeken alsof ze een soort buitenaards wezentje was. ”Ik kan er toch ook niets aan doen dat ik het gewoon niet interessant genoeg vind” riep ze verontwaardigd als iedereen er raar over ging doen. Nu is ze 25 en weet ze niet zo goed wat ze met haar leven wil. Haar ouders willen dat ze model word maar ze denkt er zelf anders over.  ”Het is maar eens tijd dat ik mijn eigen leven bepaal.”  Ze pakt haar koffers en verlaat zonder een snik het oude huis.

Laura:

Een beetje onzeker zit Irene enige tijd later op een van de verlaten bankjes van het station. Zonder veel nadenken heeft ze een kaartje gekocht. Enkele reis. Ze haalt haar notitieboekje boven. “Wat wil ik eigenlijk gaan doen?” vraagt ze zichzelf af. Afwezig begint ze wat te krabbelen. Enige tijd later kijkt ze op, de trein rijdt het station binnen. Snel pakt ze haar rugzak, camera en stapt de trein op. Als ze eenmaal zit kijkt ze wat ze getekend heeft. Een bos en een meer. Een houten aanlegsteiger. Noorwegen! Oh, ze vind het daar zo prachtig! Maar haar ouders wilden nooit op reis gaan naar dat soort plekken. Een luxehotel in het warme Spanje is toch veel leuker? “Nee”, denkt Irene bedroeft. “Nooit heb ik verlangd naar rond paraderen in bikini en heel de dag liggen bakken”. “Ik wil de geur van de ongerepte natuur opsnuiven en gewekt worden door het zonlicht en gekwetter van vogels…”

Mijn deel:

Na een uur in de trein gezeten te hebben is Irene bij het eindstation. Ze ziet op het bordje dat ze in Den Haag is aangekomen. Wat moet ze hier nou weer? Ze haalt maar even een broodje en daarna kijkt ze op de borden waar ze allemaal naar toe kan. Alkmaar, Utrecht, Rotterdam, Amsterdam… Schiphol! Het komt toch wel eens voor dat je mee kunt reizen als er plekken over zijn in een vliegtuig? Irene ziet dat de trein over een paar minuten gaat en besluit naar Amsterdam te reizen.

Het is ontzettend druk op het vliegveld. Mensen die hun kinderen in bedwang proberen te houden, stelletjes die op een romantische reis gaan en mannen in nette pakken lopen met een chagrijnig gezicht rond. Irene gaat ergens zitten en tekent wat in haar boekje. Ze ziet in haar ooghoek dat er een man naast haar komt zitten. Na een tijdje vraagt hij: ‘Waar moet je naartoe?’. Ze kijkt hem aan een haalt haar schouders op. ‘Weet ik niet, weg…’

Ben je benieuwd naar het gevolg? Houd dan zeker Linda haar blog in de gaten! Ik vraag me ook af wat ze schrijft :-).

Het leuke aan dit afmaakverhaal is: iedereen kan meeschrijven! Dus als je nou ook mee wilt doen, laat het dan even achter in de reacties!

Liefs,

Veerle

 

10 gedachtes over “Afmaakverhaal: deel 3

  1. Owh wat leuk!! Ik heb echt zin om mijn deel te schrijven!! Dit wordt wel een soort horror story volgens mij! En anders wordt het een heel romantisch verhaal 😉 Wel heel leuk geschreven!! Xx Aymara

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

