Illustratie projecten #4

Ik moet toegeven dat het me al niet meer lukt om elke dag een letter te tekenen. Dus heb ik gisteren tijdens het kijken naar the Voice (yes, Dave en Maan zijn door) 7 letters en de opdracht van week 4 geïllustreerd. Ik vind het nog wel steeds leuk om te doen, hoor, en ik zit ook met het probleem dat het project ‘A letter a day’ over 3 dagen al afgelopen is. Ik vind het ook een beetje onzin om elk weekend een blogpost te schrijven over één illustratie, dus ik ben op zoek naar een nieuwe challenge (van ca. 30 dagen). Suggesties zijn welkom!step0003

Laten we naar de letters gaan. Ik vind de Q en R wel goed gelukt, heb er niet zo veel over te zeggen. De Q vond ik eerst een beetje kaal, dus heb ik het ‘uitsteekseltje’ (de spellingscontrole ziet het als een bestaand woord) zwart gekleurd. De R is ook niet zo bijzonder. Ik zou eigenlijk iets creatiever moeten zijn met het ontwerpen, maar ja, haha.

step0004

De S vind ik wel grappig geworden. Je kan boven en onder de S nog een paar potloodstrepen zien van de mislukte letter die ik eerst tekende. De T, tja. Wat moet ik erover zeggen? De U vind ik de lelijkste letter die ik deze week heb gemaakt. Ik weet niet zo goed wat ik ervan wilde maken, haha.

step0002

Ik heb bij de W weer de schaduwtechniek gebruikt, dat ziet er op de één of andere manier gewoon altijd leuk uit. De V had ik eerst ook helemaal wit, maar dat vond ik een beetje leeg, dus heb ik hem deels ingekleurd.

step0001

De illustratie opdracht van deze week was ‘selfie’. Ik ben behoorlijk slecht in mensen tekenen, dus het is goed dat ik dat nu een beetje kan oefenen. Ik vind hem niet heel lelijk, maar het meisje is niet moeders knapste laat maar zeggen, haha.

Fijn weekend!

20 gedachtes over “Illustratie projecten #4

  1. Leuke challenge zeg! Je kan goed tekenen. Ik doe het je niet na hoor, haha! Echt gaaf die letters. Je selfie tekening vind ik trouwens wel goed gelukt hoor. Je hebt een leuke tekenstyle!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

