Illustratie Projecten #5

Het project ‘a letter a day’ is voorbij, dus het is tijd voor een nieuw project! Ik heb 26 letters getekend en ben wel tevreden over het eindresultaat. Nu is het tijd voor een nieuw project, en na lang twijfelen besloot ik om 30 dagen lang elke dag een stuk fruit te schilderen. Natuurlijk ga ik ook nog verder met de 52 weeks illustration challenge!Maar eerst de laatste drie letters, want die had ik nog niet laten zien.

step0002

Over de X heb ik niet zo veel te zeggen. Ik kom er serieus, nu tijdens het typen achter dat ik de dikke streep van de X wit had willen laten. Dat is al de vierde letter waarbij me dat gebeurt, maar ik doe het gewoon onbewust, haha. De Y was een beetje een experimentje, en ik vind hem wel grappig geworden. De Z is wat saai, maar dat valt niet op in het totaalplaatje.

step0001

Na 26 dagen kan ik dit project afsluiten, en ik ben er blij mee! Ik vind het er wel tof uit zien, zo samen. Ik heb er boven nog even ‘a letter a day’ geschreven, maar natuurlijk moest de inkt weer gaan vlekken, waarom niet?

step0003

De opdracht van deze week was ‘bloemen’. Ik dacht: simpele opdracht, maar dat viel tegen, haha. Ik probeerde iets nieuws uit, waterig, in elkaar lopend, maar het lijken niet echt op bloemen.

step0004

Het nieuwe project: fruit! Eigenlijk hoort dit project meer bij de zomer, maar ja. Ik begon met een ananas en kersen. De bruine lijnen van de ananas zijn misschien iets te dik, maar voor de rest vind ik hem wel mooi gelukt. De kersen ben ik ook wel tevreden over, alleen jammer dat de verf een beetje is gevlekt. Gebeurt me wel vaker helaas, hahaha.

step0005

Bij de mandarijn probeerde ik een beetje met kleurverschil (verSCHIL, grap van de dag) te werken. De groene details vind ik er niet zo goed bij passen, maar voor de rest ben ik er wel blij mee. De banaan, tja. Daar heb ik niet zo veel over te zeggen.

Ik moet toegeven dat ik nog creatief moet gaan denken met fruit, want dertig verschillende soorten zijn wel veel. Anders kan ik altijd nog overstappen op groente (of wordt dat mijn volgende project?).

Fijne dag!

 

 

16 gedachtes over “Illustratie Projecten #5

Geef een reactie

