Illustratie Projecten #6&7

Normaal plaats ik elke week een update van mijn illustratie projecten, maar vanwege de vakantie heb ik dat vorige week niet kunnen doen. Ook plaats ik ze altijd op zaterdag, maar nu even niet. Volgende week zaterdag weer wel. Nu laat ik dus een heleboel tekeningen van ‘a … a day’ zien en twee van de 52 weeks illustration challenge!step0002

De mandarijn/sinaasappel en banaan had ik de vorige keer al laten zien. Ernaast heb ik een appel getekend. Niet verkeerd gelukt vind ik, maar die gele verfvlek ernaast, moet dat nou? Het gebeurt mij ook altijd, haha. De meloen is wel grappig gelukt, de pruim ben ik niet zo tevreden mee. Te weinig kleurverschil of zo. De aardbei is redelijk gelukt, de zwarte puntjes zijn misschien iets te donker.

step0003

Natuurlijk kan ook een peer niet ontbreken, en druiven. Allebei wel tevreden over, hihi. Van alle soorten fruit die ik heb getekend vind ik de rode besjes het mooist gelukt. Die zijn het meest realistisch denk ik? De citroen heb ik niet zo veel over te zeggen, had denk wel iets beter gekund. Bij de perzik had het kleurverschil in het vruchtvlees iets geleidelijker moeten zijn, voor de rest vind ik hem wel mooi.

step0004

Oké, de laatste twee stuks fruit. Blauwe besjes en een kiwi. De blauwe besjes vind ik niet zo mooi gelukt, de kiwi op zich wel. Alleen de schil gaat een beetje over het groene heen, haha. Toen kwam ik op het punt dat ik geen stuks fruit meer wist (of alleen stukken die heel erg op anderen lijken). Dus ik begon met groente, ook leuk. Ik probeerde een paprika, maar die mislukte echt compleet, haha. De vorm is redelijk, maar het kleurverschil is echt bagger. Achja, daarnaast een wortel die ook niet alles is. Het doet me meer aan broccoli denken of zo? Fruit gaat me wel beter af dan groente, hihi. De prei daarentegen is niet zo mislukt, daar ben ik wel tevreden over.

step0001

Van het totaalplaatje word ik wel vrolijk, met al die kleurtjes.

step0005

De illustratie opdrachten van afgelopen twee weken waren ‘machinery’ en ‘numbers’. Ik tekende een kraan en een mandje met daarin een bloemetje, vind hem wel grappig geworden. Voor ‘numbers’ ben ik niet zo creatief geweest, to be honest. Ik had nog maar tien minuutjes tijd voordat ik mijn spullen op moest ruimen om naar huis te vertrekken, dus heb dit maar even gemaakt.

Liefs

13 gedachtes over “Illustratie Projecten #6&7

Geef een reactie

