Lief dagboek

Lief dagboek… jeetje, wat klinkt dat dom. Zo suf, nerd-achtig, of denken jullie daar anders over? Maar dat is mijn blog eigenlijk wel: een open dagboek. Dat is een blog voor veel mensen. Maar vaak zie je alsnog maar een deel van die mensen. Want zodra -in dit geval een blog niet meer anoniem is en je weet dat mensen uit je buurt of bekenden het ook lezen durf je opeens niet meer. Herkenbaar? Dat heb ik een ieder geval wel. Ik heb geen zin om te bloggen, maar ik heb op dit moment wel even de kriebelige vingers om iets te typen. Dus dit wordt even een kort klets-blogje. De laatste dagen is mijn blog-motivatie ver te vinden (heel deze maand al). Februari is niet echt mijn blogmaand geloof ik. Maar dat vind ik verder ook geen drama, kan gebeuren toch? Hoe dit nou komt? Ik denk dat ik een beetje in de knoop zit met mezelf, wat persoonlijke dingetjes weet je wel. Die dingen deel ik liever niet, omdat ik dus weet dat bekenden van mij dit lezen. Ik zou er een wachtwoord op kunnen zetten, maar dat is ook zo ingewikkeld. Maar er zijn dus wat dingen aan de hand, waar ik veel te veel over na denk en dan komen ook die hormonen er nog bij, oh oh wat is de puberteit toch moeilijk.

DSC_8771

Vanmiddag heb ik weer een stukje gelongboard, dat was wel fijn. Ik voelde me weer een stuk beter. Vandaag ben ik met school naar Avans in Breda geweest. Ik had gekozen voor een workshop van de opleiding Communicatie & Multimedia Design. Het sprak me heel erg aan, dus misschien wil ik dat wel gaan doen als studie. In maart ga ik ook nog bij een open dag van journalistiek in Mechelen kijken. Eigenlijk lijkt grafisch lyceum mij ook heel tof, maar dat is helaas mbo.

Het is al half 8, om half 9 wil ik klaar zijn met huiswerk. Als ik verstandig ben ga ik nu weer verder, maar ik wil per se even iets publiceren, iets van me laten horen. Ik moet kei veel doen voor school, dat is eigenlijk wel fijn. Nu kan ik me even helemaal op school focussen en de rest van mijn gedachten uitschakelen. Voor morgen moet ik 500 Engelse woordjes kennen en ik ben zo’n kneus dat ik nog niet ben begonnen. Mijn Engels is al zwaar slecht, oh, waarom leer ik niet van mijn uitstelgedrag? Elke keer ga ik weer de fout in.

Hoe is het met jullie?

Veel liefs

 

11 gedachtes over “Lief dagboek

Geef een reactie

