Illustratie projecten #8&9

Heyhey,

Wat gaan jullie allemaal doen dit weekend? Ik ga over een uurtje schaatsen in Breda (mag wel eens opschieten, maar dit moet even online) en vanavond natuurlijk de finale van WIDM kijken. Wel irritant dat pas volgende week bekend wordt wie de mol is, argh. Morgen ga ik met een vriendin (portret)foto’s maken en ’s avonds gaan we met vrienden uit eten. Allemaal leuke dingen dus, helaas moet ik ook wel iets aan school doen als ik ergens een gaatje vind. Maar goed, de illustraties!step0002

Uhm, dat linksboven moet een komkommer voorstellen, haha. Het lijkt meer op een sperzieboon, i know. Eigenlijk vind ik alle zes groentes hierboven helemaal niet mooi, groenten tekenen is toch niet zo mijn ding, denk ik. Ach ja, over een paar dagen mag ik weer een nieuw thema tekenen (wat dat is blijft een verrassing…)

step0003

Goed, nog drie groentes. De aubergine valt wel weer mee, toch? De hete peper vind ik ook niet zo erg, maar dat ernaast… dat moeten spruiten voorstellen :’). God, ik lach mezelf serieus uit.

step0001

De opdrachten dan maar: die van vorige week was ‘cross hatching’. Ik had daar nog nooit van gehoord, maar na even googelen kwam ik erachter dat dat een soort schetsen is. Je maakt een tekening met allemaal lijntjes of een ander patroon. Gewoon een beetje krassen zegmaar, op de ene plek wat dikker dan op de andere. Ik maakte een wijnglas, wat ik nog best moeilijk vond, maar ik ben er wel tevreden over.

De andere opdracht was een boom. Ik ben altijd al slecht geweest in bomen tekenen, hoe wel ik deze nog best goed gelukt vind.

Fijn weekend!

5 gedachtes over “Illustratie projecten #8&9

Geef een reactie

