Mijn ideale dag

Geïnspireerd door Teske, wie een artikel maakte over haar ideale dag besloot ik dat ook te doen. Mijn ideale dag, zonder verplichtingen, hoe ziet die er nou uit? Ik wil dat dit een doordeweekse dag is, waarop ik lekker vrij ben. En.. het is zomer, heerlijk warm weer. Ik word rond half 9 lekker relaxed wakker en dan laat ik mijn telefoon uit staan. In de keuken maakt mijn moeder een lekker ontbijtje voor me klaar en ik zet intussen een muziekje op. Mijn wentelteefjes en verse jus d’orange eet/drink ik op bij het raam waar de zonnestralen doorheen schijnen.

Daarna kleed ik me aan, een kort los broekje en een hemdje, want het is bijna 30 graden. Het is nog maar 9 uur, maar toch ga ik al naar buiten. Ik doe sneakers aan, gooi mijn camera om m’n nek en pak mijn longboard. Ik board een stuk en op veel plekken stop ik om foto’s te maken. Ik ga in het gras zitten terwijl de zon heerlijk op mijn gezicht schijnt. Anderhalf uur later ben ik weer thuis. Ik pak een stapel tijdschriften, mijn scrapbook en nog wat knutselspullen. Ik ga ermee aan de slag en maak een heleboel nieuwe bladzijdes. Als ik trek begin te krijgen bak ik een eitje voor mezelf en maak ik een smoothie (aardbeien).

Aangezien het hartstikke warm is heb ik ’s middags afgesproken met vriendinnen bij het zwembad. Het is heel rustig bij het zwembad, wat alleen maar fijn is. We hebben allemaal wat lekkers meegenomen, dus we houden een soort picknick. Aan het eind van de middag, als we uitgezwommen zijn, halen we pizza. Die eten we op aan de rand van het dorp, met uitzicht op de zon. De temperatuur neemt af, maar nog steeds is het heerlijk.

’s Avonds ben ik nog steeds samen met mijn vriendinnen. We gaan naar het strand, want dat is niet ver weg. Daar maken we een kampvuur waar we tot laat in de avond kletsen. Er hangt tot laat nog zo’n heerlijke zomersfeer. Als we moe zijn gaan we slapen. Naast het strand, in een leuk huisje. De volgende dag worden we wakker en dan gaan we verder met de zomer vieren, want hierna hebben we vakantie.

 

Haha, wat was het fijn om even weg te dromen! Ik heb zo’n zin in de zomer… Maar eerst ga ik nog naar Schotland in april, daar is het heel koud. Maar daar heb ik ook superveel zin in! Mijn ideale dag is niet heel ingewikkeld, ik doe gewoon de dingen die ik het liefste doe (hoewel ik wel een dagje pauze heb van mijn blog) en geniet van de zomer. Zo’n dag lijkt me heerlijk, zonder verplichtingen en samen met mijn vriendinnen leuke dingen doen.

Helaas zit ik terwijl ik dit typ op school en hoor stemmen ik van irritante kinderen om me heen. En ik heb het koud.

 

 

 

 

 

DSC_6800.JPG

12 gedachtes over “Mijn ideale dag

  1. Haha, awh, snel opwarmen dan maar 😉 Erg leuk geschreven! Ik heb wel zin in een dikke pak sneeuw die vannacht valt, misschien zijn de supermarkten dan uit nood morgen gesloten en hoef ik niet te werken 😉 Xoxo

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

