Maak kennis met Hanne

TAG: the beauty & the brains

Hey allemaal! Ik ben Hanne van Simply, Hanne en vandaag mag ik van die super lieve Veerle kennismaken met haar lezers: met jullie dus!
Ik vind het een heel stuk leuker om mezelf een beetje voor te stellen aan de hand van een tag, dan aan de hand van een gewoon stukje tekst. Daarom ga ik voor jullie de vragen van de tag ‘The Beauty and the Brains’ beantwoorden, die ik teruggevonden heb op de blog van Soesja.

2

Favoriete boek: Ik ben echt iemand die ongelooflijk veel boeken leest, wat het ook heel moeilijk maakt om een favoriet te kiezen. ‘Door een spiegel in raadselen’ van Jostein Gaarder staat vast en zeker ergens tussen mijn favorieten, net als de ‘Edelsteen’ trilogie van Kerstin Gier. Daarnaast vond ik ook ‘Ik Geef Je De Zon’ van Jandy Nelson een pareltje. Poeh, ik kan zo nog een tijdje blijven doorgaan. Een echte nummer één kan ik dus duidelijk niet aanduiden.

Favoriete quotes: Opnieuw zou ik een hele lijst kunnen opsommen –wat ben ik slecht in kiezen zeg- maar ik heb me beperkt tot twee prachtige uitspraken. De eerste luidt “He who does not understand your silence, will probably not understand your words”. De tweede is eentje van Sophie:
“Leer te beseffen wat je hebt, voor de tijd je laat beseffen wat je had”. Als dat niet inspirerend is!

Wiskunde of Engels: Alhoewel ik Engels een heel interessant vak vind –wanneer het door een leuke leerkracht gegeven wordt-, ga ik toch kiezen voor wiskunde. Veel mensen verklaren mij gek wanneer ik hen dit vertel, maar ik volg nu eenmaal een richting op school waarbij ik 8 uur wiskunde in de week heb en ik zou ook in mijn verdere studies dolgraag iets doen dat met wiskunde te maken heeft.

Wetenschappen of Kunst: Kunst, zonder twijfel. Ik vind het fantastisch om naar kunstmusea te gaan, zowel klassieke kunst als moderne. Daarnaast ben ik ook dol op muziek, wat volgens mij zeker ook behoort tot ‘Kunst’. Ik speel zelf al een aantal jaren piano, gitaar en ukelele en ben het nog lang niet beu.

Noem vijf muziekartiesten of albums die je leven veranderd hebben: Eerst en vooral wil ik starten met Ludovico Einaudi, een Italiaanse pianist en componist van eigentijdse klassieke muziek. Als je door mijn mappen met pianopartituren bladert, zal je zien dat je van geen enkele andere componist zo veel nummers tegenkomt als van Einaudi. Ik vind zijn muziek fantastisch en telkens als ik een van zijn nummers speel, groeit mijn liefde voor muziek alleen maar.
Bring Me The Horizon en My Chemical Romance zijn twee bands die mij door een moeilijkere tijd van mijn leven geholpen hebben.
Daarnaast heeft Gerard Way, de zanger van My Chemical Romance, als persoon mij ook heel wat geleerd. Ik heb echt ongelooflijk veel bewondering voor deze man. Hij is toch wel een beetje een voorbeeld voor mij.
Een vijfde album of artiest kan ik niet direct bedenken, dus ik laat deze vraag maar even zo. Vier is ook al heel wat he 😉

Favoriete en minst favoriete vak op school: Mijn favoriet is waarschijnlijk esthetica, een vak waarin we over allerlei soorten kunst praten en die ook leren interpreteren. Mijn minst favoriete vak vind ik iets lastiger om aan te duiden. Zo vind ik Frans helemaal niet fijn, maar ook bepaalde onderdelen van lichamelijke opvoeding, chemie en biologie spreken mij niet aan.

1

Favoriete ‘celebrity with a brain’: Dat moet Emma Watson zijn. Ik vind haar een geweldige vrouw! Zeker hoe ze de laatste tijd opkomt voor vrouwenrechten en gendergelijkheid. Ook heeft ze een diploma behaalt aan de universiteit, wat wel een bewijs is dat ze effectief een slim iemand is.

Als je eender wat eender waar kon studeren, wat zou het zijn: Lastige vraag! Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik binnen een jaartje en een half wil gaan studeren. Wel weet ik dat ik graag een universitair diploma zou behalen. Studeren aan een universiteit als Oxford is wel een stiekeme droom van mij. Aan de andere kant zou ik ook gewoon graag een opleiding volgen aan het conservatorium. Veel te veel keuze is er hihi.

Favoriete beauty guru(s), die je voor meer dan enkel haar liefde voor beauty/fashion bewonderd: Dan ga ik toch maar gaan voor Zoe Sugg, beter bekent als Zoella. Ik vind haar kledingstijl en make-up meestal prachtig. Op haar Youtube channel geeft ze niet alleen hele goeie tips in verband met deze zaken, maar geeft ze ook tips over het omgaan met anxiety en dergelijke, waar ik haar heel erg voor bewonder. Daarnaast leer je haar in haar vlogs ook beter kennen, waar ze heel vrolijk, grappig en lief overkomt. Ze lijkt mij echt een fantastisch persoon.

Als je blog niet gericht was op beauty/fashion, over wat zou hij dan wel gaan: Mijn blog is eigenlijk al niet gericht op fashion of beauty. Er komt soms wel eens een artikel online in deze categorie, maar daarnaast blog ik ook over een hele hoop andere dingen die mij gelukkig maken: boeken, snailmail, reizen, sporten, lifestyle en natuurlijk ook gewoon over dingen die gebeuren in mijn leventje en wat er zoal omgaat in mijn gekke hoofd.

Noem een aantal dingen waar jij gek op bent, die andere mensen raar of geeky zouden vinden: Zo heb ik er wel een paar. Klassieke muziek is daar zeker een van. Ik vind het geweldig om op spotify naar klassieke muziek te luisteren of gewoon de radio aan te zetten op een zender die enkel klassieke muziek speelt. Door het pianospelen heb ik dit soort muziek enorm leren waarderen. Daarnaast ga ik ook graag naar de opera, wat een beetje samenhangt met die klassieke muziek. Je kan je vast al voorstellen dat ik soms vreemde blikken toegeworpen krijg wanneer ik dit vertel.

Noem vijf mensen (geen vrienden of familie) die jou inspireren: Jostein Gaarder, Dodie Clark, Niomi Smart, Emma Watson en de Dalai Lama. Allemaal heel uiteenlopende mensen en ik som ze ook allemaal om een heel andere reden op, maar toch weten ze mij stuk voor stuk te inspireren.

Zo dat was het dan! Laat maar weten in de reacties wie jouw favoriete celebrity with a brain is.
En natuurlijk ook nog even: heel erg bedankt Veerle om mij iets op jouw blog te laten schrijven!

Liefs,
Hanne .x

10 gedachtes over “Maak kennis met Hanne

Geef een reactie

